Biudžetinė įstaiga
Parko g. 14, 31139 Visaginas
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre
Kodas 188711925
Tel. (8 386) 60 246
Faks. (8 386) 31 286
El. p. visaginas@visaginas.lt

Lietuviškai English Russian
Spausdinti
Tarybos posėdžių transliacija
Naujienos
IŠ STAŽUOTĖS SUGRĮŽUS…

Dar 2016 m. gruodžio pradžioje gavome kvietimą dalyvauti atrankoje į stažuotę Jungtinėje Karalystėje. Kvietimus gavo Klaipėdos bei Vilniaus miestų, Šalčininkų, Švenčionių, Tarkų, Vilniaus  rajonų ir Visagino svaivaldybių mokyklos. Tikslinė grupė – mokyklų, kuriose ugdymo programos vykdomos tautinių mažumų kalba, ir mokyklų, kuriose ugdymo programos vykdomos valstybine kalba, atstovai. 
Stažuotės tikslas – supažindinti Lietuvos švietimo bendruomenę su Jungtinės Karalystės švietimo sistema, pedagogų patirtimi, aktualiomis švietimo temomis, kaip kalba ir kultūrinė įvairovė, XXI amžiaus gebėjimai, medijų raštingumas, informacinių technologijų taikymas mokyklose, tarptautinis pilietinis ugdymas ir kt. Stažuotę organizavo Britų taryba ir LR ŠMM Ugdymo plėtotės centras.

Įvertinus pateiktas paraiškas, jose atskleistą mokyklų motyvaciją, programos veiklų suvokimą bei pasirengimą dalyvauti jose ir atsižvelgus į projekto prioritetus, dalyvauti stažuotėje buvo atrinktos 14 mokyklų, tarp kurių ir mūsų gimnazija. Vykdant atranką, pirmenybė buvo teikiama:
1)  mokykloms, kuriose ugdymo programos vykdomos tautinių bendrijų (rusų ar lenkų) kalbomis;
2)   mokykloms, kurios yra apgalvojusios būdus, kuriais ketina dalintis projekte įgytomis žiniomis su kolegomis;
3) mokykloms, kurios yra apgalvojusios strategiją, kaip prisidės prie projekto sėkmės ir naudosis projekto rezultatais jam pasibaigus.
Į stažuotę vyko atrinktų mokyklų direktoriai, jų pavaduotojai ugdymui ar/ir mokytojai. „Verdenę“ atstovavome dviese – šių eilučių autorė ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui Vida Kumpienė. 2017 m. vasario 18-23 dienomis dalyvavome 6 dienų pažintinėje - edukacinėje programoje Didžiojoje Britanijoje. Laisvą laiką Londone išnaudojome turiningai aplankydamos ir susipažindamos su svarbiausiais objektais: Trafalgaro aikšte, Westminsterio/Parlamento rūmais su Big Benu ir Abatija, Bakingemo rūmais, parku ir Čerčilio namu, perėję Tauerio tiltą pasiekėme Tauerio pilį, grožėjomės Londono akimi, apsilankėme Šv. Pauliaus katedroje, keliavome Londono metro po Temze, ragavome tradicinių patiekalų...
Tačiau mums labiausiai rūpėjo susipažinti su JK švietimo sistema ir ugdymo organizavimu įvairių tipų mokyklose. Jau nuo 20 d. ankstyvo ryto iškeliavome į Hayes School – vidurinę mokyklą/akademiją, kurioje mokosi apie 1700 mokinių nuo 11 m. (7 klasė) iki 19 m. (13 klasė). Čia išklausėme detalų JK švietimo sistemos pristatymą, susipažinome su pačia mokykla, ugdymo organizavimu, aplankėme edukacines erdves, kletą užsiėmimų ir veiklų.
Jau kitą dieną apsilankėme Southfields Academy – daugiatautėje vidurinėje mokykloje, įsikūrusioje Londono Čelsyje, kurioje mokosi apie 1300 11-19 metų mokinių, iš kurių 58 procentams anglų kalba nėra gimtoji. Apie 50 procentų mokinių yra remiami valstybės, jų ugdymosi pasiekimai žemi, dalis jų turi specialiųjų poreikių ir elgesio problemų, todėl mokytojams kyla daugybė iššūkių.  Po pietų programą tęsėme Britų Taryboje. Čia buvo pristatyta mokyklų vertinimo sistema – mokyklų veiklą vertina Ofsted
(inspekcija arba vertinimo agentūra, įsteigta 1993 m.), kuri į bet kurią mokyklą gali atvykti įspėjusi prieš dieną, overtinimo rezultatai skelbiami viešai. Pačios mokyklos taip pat atlieka daugybę tyrimų įvairiais lygmenimis. Kalbėta apie mokyklų lyderystę ir bendradarbiavimą, lyderių ugdymą, mokytojų mokymus, „Londono iššūkį“, mokyklų įvairovę Didžiojoje Britanijoje.
Trečioji mūsų vizito diena prasidėjo berniukų mokykloje Ravens Wood School, kur mokosi 1580 mokinių nuo 11 m. iki 18 m. ir tik akademinėje kryptyje – jau ir mišrios grupės. Mokykla specializuojasi dizaino, technologijų ir informacinių technologijų srityse. Čia mus sudomino  nuteikimas darbui tam tikra kasrytine skaidre, kurią kiekvieną rytą nagrinėja, aptaria, diskutuoja visų klasių ir visų amžiaus grupių mokiniai (apie 10 min.) visoje mokykloje apie savaitę. Skaidres rengia pavaduotojai, kartais – patys mokiniai. Tose skaidrėse numatyti 4 dalykai: 1) naujiena(-os), 2) kažkas su  žodynu/raštingumu, 3) kažkas su skaičiais, 4) kažkas su etiketu (ledi ir džentelmenai), kurie siejasi su mokyklos prioritetais ir tikslais. Tos pačios dienos popietę pasidalinę į dvi grupes apsilankėme ir dviejose  pradinėse mokyklose: 1) Warren Road Primary school - pradinė mokykla, kurioje mokosi  nuo 4-5 metų iki 11 metų, šiuo metų – apie 800 mokinių (1-6 klasės) ir Pickhurst Infants School (dvimetė pradinė mokykla, kurioje yra apie 361 mokinių nuo 4 metų).  Klasės gausios – po 30 mokinių, sudaromos be jokios atrankos, išskyrus tuos atvejus, kai yra specialiųjų poreikių turintys mokiniai – jie paskirstomi maždaug po lygiai. Tėvai klasės ar mokytojo pasirinkti negali; kasmet klasės mokytojai keičiasi, o po 3-iosios klasės baigimo visos paralelės vaikai perskirstomi klases dar kartą.
Paskutinę vizito dieną, vasario 23-iąją, apsilankėme specialiojoje mokykloje – Glebe Special School, kurioje mokosi 170 mokinių nuo 11 metų,  turinčių specialiųjų mokymosi poreikių ir mokymosi sunkumų. Mokosi iki 16 m. ir lieka tik nedidelė dalis, kuri tęsia akademinės krypties mokymąsi. Ugdymo planai priderinti prie bendrojo lavinimo mokyklų planų ir ugdymas organizuojamas panašiai, tačiau čia mokymas daugiau suasmeninamas ir programos kuriamos konkrečiam mokiniui. Siekiama, kad vaikai būtų ambicingi, įgytų reikiamų įgūdžių, gebėtų pasirūpinti savo gerove, turėtų kažkokią kvalifikaciją ir išėję iš mokyklos toliau siektų tobulėjimo.
Vizito pabaigai darkart sugrįžome į Hayes School, kur apibendrinome programos rezultatus, padėkojome organizatoriams ir atsisveikinome. Visos stažuotės metu mus maloniai globojo Kieran Osborne (CEO, Haeys School) ir visa jo mokyklos komanda, mumis nuoširdžiai rūpinosi Britų Tarybos koordinatorė Dorota Drajevič bei Britų Tarybos Lietuvoje direktorius Artūras Vasiliauskas. Džiaugiamės, kad mums susiorientuoti ir daug ką surasti padėjo dvi vertėjos Julija ir Natalija. Su mumis kartu buvę kolegos iš įvairių Lietuvos savivaldybių mokyklų buvo draugiški, geranoriški, o pažintys malonios ir naudingos. Grįžome su naujomis patirtimis, galvoje „kirbančiomis“ idėjomis bei mintimis keisti ir keistis.
Dėkingos esame ir Ritai Baškienei, Ugdymo plėtotės centro informacinių technologijų skyriaus metodininkei, kuri nudirbo didžiumą pasiruošimo stažuotei darbų ir nuolat mus informavo bei ramino.
O keliose nuotraukose norime pateikti įspūdžius iš vizito į Jungtinę Karalystę ir įvairias Londono mokyklas.




Atgal Spausdinimo versija Archyvas
Komentarų sąrašas (0)
 Prisijungimas gyventojams

MUS RASITE ČIA
                                                          Miesto schema 

RENGINIŲ
KALENDORIUS
P A T K Pn Š S
28293031010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293001
Rugsėjis
    2017     
 
NAUJIENŲ
PRENUMERATA
Įveskite savo el. pašto adresą:
Įveskite paieškos raktinį žodį:
VARTOTOJŲ
STATISTIKA
Iš viso apsilankė: 10068929
Šiandien apsilankė: 6345
Dabar naršo: 168

 

 
© Visagino savivaldybė. Visos teisės saugomos.
Sprendimas: Idamas. Naudojama Smartweb sistema